لباس قرمز لباس قرمز .

لباس قرمز

پریودی یا قاعدگی چیست؟

هدف از تعیین یک روز جهانی به عنوان روز جهانی قاعدگی این است که بتوانیم روزی این پدیده طبیعی را عادی جلوه دهیم و بسیاری از نظرات منفی افراد را تغییر داده و صحبت در موردش را از تابو بودن خارج سازیم.

در این یادداشت بیشتر در مورد اهمیت بهداشت قاعدگی صحبت خواهیم نمود نکات مهمی در خصوص رعایت بهداشت قاعدگی را بیان می نماییم.

پریودی یا قاعدگی چیست؟
این دوره در دختران بین سن 8 تا 16 سالگی شروع می شود و وابسته به نوع اقلیم و ژنتیک تا انتهای دهه 50 زنان ادامه دارد. از نظر بیولوژیکی هر ماه سلول های دیواره رحم زنان فرو می ریزد و دفع این سلول ها از بدن با درد و خونریزی همراه است. این چرخه باروری معمولا 28 روزه است و بصورت میانگین بین 5 تا 7 روز ادامه دارد.

هدف از روز جهانی بهداشت قاعدگی چیست؟
در روز 28 می سال 2014 بود که یک موسسه آلمانی خصوصی عام المنفعه رویدادی را با هدف توجه به بهداشت قاعدگی زنان برگزار نمود و این حرکت تا به امروز تداوم داشته و سازمان های بین المللی متعددی مانند یونیسف و سازمان ملل متحد نیز وارد این رویداد شدند. حالا چرا تاریخ 28 ام ماه می انتخاب شده است؟ دلیل انتخاب این است: چرخه پریودی عموما 28 روزه است و مدت زمان بصورت میانگین 5 روز طول می کشد، که ماه می پنجمین ماه سال میلادی است.

برای مدت ها زنانی که خونریزی قاعدگی داشتند را نجس و نحس خطاب می کردند و به آن ها بسیار سخت گرفته می شد و احساس گناه و شرم زیادی را همه زنان از دختران نوجوان گرفته تا زنان میانسال تجربه کرده اند. اما جهان این روزها درصدد است تا این دیدگاه ضد جنسیتی را تغییر دهد.

شورت مخصوص پریودی

بهداشت قاعدگی؛ استفاده از شورت مخصوص پریودی
شورتکس زنانه یک انتخاب مناسب برای پوشیدن در دوران قاعدگی است. اگر شما در این روزها خونریزی کمی دارید و حتی اگر احتیاجی پد نیز استفاده نمی کنید؛ با پوشیدن این مدل شورت زنانه دیگر نگرانی بابت کثیف کاری های بعد از آن و جا گذاشتن رد پا بر روی سایر لباسهای خودتان نیستید.

منبع اصلی مقاله


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۹:۰۲ توسط:لباس قرمز موضوع: نظرات (0)