لباس قرمز لباس قرمز .

لباس قرمز

ایران و کسب و کارهای اینترنتی مجوز دار!

ایران و کسب و کارهای اینترنتی مجوز دار!
یکی از آمارهای جذاب گزارش سایت تجارت الکترونیکی ایران رشد شدید فعالان در وب فارسی را نشان می دهد. شاید براتون جالب باشد اگر بدانید که در 10 ماهه ابتدایی سال 98 یعنی قبل همه گیری کرونا در ایران؛ تعداد کسب و کارهای دارای اینماد چیزی حدود 10 هزار عدد بوده است اما در 10 ماهه سال 99 این عدد به 28 هزار عدد رسیده که یعنی حدود 19 برابر شده!!

این رشد بدلیل محدودیت برای درگاه پرداخت الکترونیکی هم بوده اما متوقف نشده و در نیمه اول سال 1400، به 89 هزار عدد رشد کرده است. منبع آمار(ecommerce.gov.ir)

دقت کنید این آمار برای کسب و کارهایی می باشد که دارای مجوز و اینماد هستند و هنوز پیج های اینستاگرامی در این آمار نمی باشند!!! اگر بخواهیم درست تر بگوییم کسب و کارهای اینترنتی ایران حدود 700 هزار کسب و کار است!

وضعیت خرده فروشی آنلاین در ایران
براساس آمارهایی که دیجی کالا جمع آوری کرده سهم خرده فروشی آنلاین از کل بازار ایران در سال 1400 با رشد 25 درصدی نسبت به سال 1399 از عدد 3.2 به 4 درصد رسیده است. این یعنی کل بازار آنلاین ایران یعنی سایت ها و شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام همه باهم 4 درصد کل بازار ایران!!!!

پس هنوز هم می توان با یک استراتژی درست کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

یعنی اگر فروشگاه حضوری دارید می توانید طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای برای فروش اینترنتی را به وبین سئو بسپارید چرا که بیش از 100 مشتری وفادار در حوزه طراحی سایت داریم و با وبین سئو راحت تر فروش اینترنتی را تجربه می کنید.

آمارهای نوید بخش از دیجیکالا
قبل از اینکه آمارها را بررسی کنیم به شما بگویم دلیل اینکه بیشتر از دیجیکالا صحبت میکنم این است که کسب و کار موفق ایرانی است و می تواند الگوی خوبی برای ما باشد.

https://www.farsweb.net/internet-sales-statistics-in-iran/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۱:۴۹ توسط:لباس قرمز موضوع: نظرات (0)